Ticker

6/recent/ticker-posts

Jarak betul Antara TV dengan Sofa

 Jarak betul Antara TV dengan Sofa

Setiap rumah mempunyai TV masing - masing untuk meluangkan masa menonton Televisyen bersama kerluarga tersayang dan mempunyai jarak tersendiri antara TV dengan Sofa menonton TV. Setiap rumah juga mempunyai berbagai size TV bergantung kepada minat seseorang atau bergantung kepada keluasan rumah seseorang itu.

Namun, ramai orang mengambil mudah tentang kedudukan jarak antara TV dengan Sofa menonton TV. Hal ini demikian kerana, kedudukan Jarak antara TV dengan Sofa menonton TV memainkan peranan penting dalam memastikan keadaaan mata kita dan keluarga dalam keadaan baik. Sekirannya kedudukan TV yang bersaiz besar dengan sofa terlalu dekat ia akan mendatangkan kesan kepada mata yang melihat TV tersebut. Ia akan menyebabkan berlakunya kerosakan mata sebagai mata seseorang itu akan menjadi rabun.

kesimpulannya, bagaimana jarak kedudukan yang betul antara kedudukan TV dengan sofa menonton TV?? ia sangat mudah sahaja berdasarkan formula ini : Saiz TV (dalam inci) x 4.5 cm (ia adalah jarak yang paling sesuai) sebagai contoh Skrin TV anda 40 ini x 4.5 cm = 180 cm atau 1.8 meter. Dengan mengamalkan jarak menonton TV dengan betul ia akan membantu anda menonton TV dengan kualiti imej yang baik dan selesa untuk mata anda melihat semua butiran didalam Televisyen tersebut. Namun kedudukan TV dengan Sofa yang teralalu jauh juga boleh merosakkan mata sama dengan kedudukan TV yang dekat dengan sofa juga. Jadi sebelum anda ingin membeli TV untuk rumah anda, pastikan anda tahu kelausan rumah anda untuk anda membeli TV mengikut size keluasan (jarak anta tv dengan Sofa) dengan betul

                                                                        Kredit Foto


Catat Ulasan

0 Ulasan