Ticker

6/recent/ticker-posts

CARA MENGHASILKAN STICKER ANIMASI PADA WHATSAPP



 CARA MENGHASILKAN STICKER ANIMASI PADA WHATSAPP

Whatsapp merupakan aplikasi yang sangat popular dalam kalangan masyarakat pada hari ini. Hal ini demikian kerana, whatsapp merupakan aplikasi yang dicipta untuk memudahkan komunikasi antara satu sama lain tidak kira dimana kita semua tinggal. Whatsapp ini popular dalam kalangan masyarakat kerana aplikasi ini mesra pengguna iaitu mudah digunakan oleh semua lapisan masyarkat tanpa mengira muda atau tua.

Selain itu, Whatsapp ini sangat ramai digunakan kerana ia merupakan aplikasi percuma yang boleh dimiliki oleh semua orang. whatsapp ini juga popular oleh semua lapisan masyarakat kerana ramai yang menggunakan untuk komunikasi samada secara personal atau kumpulan ataau secara video call. Selai daripada itu, sebelum ini whatsapp juga boleh membenarkan kita menghasilkan pelakat stricker kita sendiri.

Bagaimana hendak hasilkan pelekat animasi??

bagaimana hendak menghasilkan pelekat animasi? pertama anda perlu muat turun pelekat animasi terlebih dahulu. seterusnya ialah pergi ke carian google search carian animasi yang anda inginkan dalam format GIF untuk memudahakan anda dan simpan dalam galeri telefon anda.

untuk pilihan kedua anda boleh muat turun aplikasi GIPHY di play store atau app store, selepas itu daftar masuk dan membuat carian pelekat animasi yang bersesuian kemudia tekan tiga titik dan save to camera roll. untuk mendapatkan pelekat animasi yang lain sila ulangi cara di atas.

Bagaimana menghasilkan PEK Pelekat animasi di Whatsapp??

Setelah selesai memilih animasi yang dikehendaki, anda perlu memuat turun aplikasi Stricker Maker di Play store dan App Store. selepas itu, buka aplikasi tadi dan tekan create a new stricker pack dan nama kan pek pelekat. selamat mencuba..



Catat Ulasan

0 Ulasan