Ticker

6/recent/ticker-posts

Cara Kemaskini Nombor Telefon KWSP (Untuk OTP / TAC) Secara Online

Cara Kemaskini Nombor Telefon KWSP (Untuk OTP / TAC) Secara Online

Cara Kemaskini Nombor Telefon KWSP (Untuk OTP / TAC) Secara Online


Bagi pencarum KWSP yang ingin memohon i-Citra sudahkah anda kemaskini no telefeon kepada nombor telefon terbaru anda? Bagaimana  cara kemaskini nombor telefon terbaru? disini dikongsikan cara mengemaskini nombor telefon KWSP.

Kepada pemohon yang mengalami masalah nombor telefon lama atau tidak aktif. Anda mempunyai 2 pilihan untuk memohon i-Citra sebelum tarikh tutup iaitu 30/09/2021. Untuk memhon i-Citra sila kunjungi portal https://icitra.kwsp.gov.my.

Terdapat 2 pilhan Kemaskini Nombor telefon :

Pilihan 1 : anda menjawab semua sekuriti dengan betul di portal i-Citra untuk memastikan anda dapat meneruskan transaksi. Untuk kaedah ini ia tidak memerlukan kunci masuk OTP kerana ia adlah untuk memastikan adalah adalah ahli KWSP sebenar.

Pilihan 2 : membuat pendaftaran Nombor telefon terbaru di Kios KWSP yang berdekatan dengan anda untuk pihak KWSP membuat pengesahan My Kad dan Cap Jari. Untuk mengetahui lokasi Kios KWSP yang terdekat anda. Sila rujuk https://www.kwsp.gov.my/ms/reach-us/offices-kiosks

Peringatan : Apabila anda sudah melakukan kemaskini nombor telefon, anda perlu menunggu dalam tempoh 24 jam dari tempoh kemaskini anda.

Untuk permohonan i-Citra 

Untuk Info Lanjut : https://t.me/didik2u

Baca juga cara semakan i-citra kwsp

Tindakan lanjut :

Laman web rasmi KWSP : https://www.kwsp.gov.my/ms/home
Ask ELYA di laman web rasmi KWSP / i-Citra
FB rasmi KWSP : https://www.facebook.com/KWSPMalaysia
Hotline i-Citra di talian 03-8922 4848

Sumber : Infoawam / harianpost.my

Catat Ulasan

0 Ulasan