Ticker

6/recent/ticker-posts

Mampukah Aaron Chia-Soh Wooi Yik Menewaskan Jun Hui-Yu Chen Semi Final Badminton Olimpik 2021

Mampukah Aaron Chia-Soh Wooi Yik Menewaskan Jun Hui-Yu Chen Semi Final Badminton Olimpik 2021

aaron chia soh wooi yik vs Li Jun Hui-Liu Yu Chen


Pasangan beregu badminton Malaysia  Aaron Chia-Soh Wooi Yik menempah slot ke separuh akhir badminton beregu lelaki olimpik 2021. Pasangan Aaron Chia-Soh Wooi Yik menumbangkan pasangan nombor satu dunia pada peringkat suku akhir. Pasangan Aaron Chia-Soh Wooi Yik menewaskan pasangan Marcus Fernaldi Gideon-Kevin Sanjaya Sukamuljo straight set iaitu 21-14 dan 21 -17.

Telegram https://t.me/didik2u

Pada peringkat separuh akhir pasangan beregu negara akan bertemu pasangan China iaitu Jun Hui-Yu Chen. Pasangan China ini menduduki rangking ke-6 dunia manakala pasangan Malaysia ke-9 dunia. Mampukah Aaron Chia-Soh Wooi Yik menewaskan Jun Hui-Yu Chen untuk menempah tiket ke final kejohanan badminton olimpik 2021 sama - sama kita nantikan perlawanan antara beregu Malaysia dan China pada pukul 6.00 petang bersamaan 30 Julai 2021.

Mengikut rekod pertemuan antara Aaron Chia-Soh Wooi Yik dan Jun Hui-Yu Chen, mereka telah bertemu sebanyak 5 kali dan kesemua 5 perlawanan tersebut di menenagi oleh pasangann Jun Hui-Yu Chen. Kedua - dua ini belum pernah mendapat pingat emas olimpik badminton maka kedua - dua pasangan ini akan bermain berhati - hati bagi memastikan mereka kurang melakukan kesilapan sendiri. Pasangan China Jun Hui-Yu Chen mempunyai kelebihan melihat kepada rekod pertemua diantara mereka.

Namun, Aaron Chia-Soh Wooi Yik melakukan kejutan pada peringkat suku akhir semalam walaupun rekod pertemua dengan pasangan Indonesia kesmuanya dimenangi oleh pasangan Indonesia.

Jadual perlawanan

Aaron chia soh wooi yik vs Li Jun Hui-Liu Yu Chen

30 Julai 2021 , Pukul 6.00 petang


Catat Ulasan

0 Ulasan