Ticker

6/recent/ticker-posts

Keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) tahun 2020 boleh disemak pada 1 Julai 2021 (Khamis)

Keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) tahun 2020 boleh disemak pada 1 Julai 2020 (Khamis).

Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) merupakan peperiksaan bagi pelajar prauniversiti di Malaysia. STPM ini dikendalikan oleh pihak Majlis Peperiksaan Malaysia (MPM). STPM ini biasanya diambil oeh pelajar lepasan Sijil Tinggi Malaysia (SPM) sebagai kelayakan bagi pelajar menyambung pelajar ke peringkat ijazah.

Tempoh pengajian Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) merangkumi 3 semester iaitu 1 tahun setengah. Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) ini merupakan salah satu jalan menyambung pelajar ke peringkat ijazah bagi pelajar yang tidak dapat menempatkan diri ke Matrikulasi, Asasi dan program Diploma.

Pengajian Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) ini berpusat di sekolah yang telah tetapkan dan ia memakai sistem semester. Bagi pemakaian pelajar STPM, ia tidak terikat kepada pemakaian sekolah bermaksud pelajar bebas memakai baju kemaja yang diingini dengan mematuhi peraturan - peraturan yang ditetapkan.

Bagi pelajar STPM 2020, anda boleh membuat semakan Keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) tahun 2020 boleh disemak pada 1 Julai 2021 (Khamis) bermula pukul 12.00 tengah hari.

Cara melakukan semakan keputusan STPM ialah seperti dibawah

  • Semakan keputusan atas talian : https://stpm.mpm.edu.my/
  • Semakan melalui SMS : STPM<jarak>no.k/p<jarak>angka giliran dan hantar 68886

Berikut merupakan Infografik Semakan Keputusan STPM


 

Keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) tahun 2020 boleh disemak pada 1 Julai 2021 (Khamis)

Catat Ulasan

0 Ulasan