Ticker

6/recent/ticker-posts

Perlawanan Liga Super Malaysia ke-12

Perlawanan Liga Super Malaysia ke-12

Malam ini perlawanan Liga Super Malaysia memasuki perlawanan ke-12. Ini merupakan perlawanan pusingan kedua selepas harinya pusingan pertama pada hari sabtu minggu lepas. Musim pertama Pasukan JDT masih gah menerajui Liga Super Malaysia.

Untuk perebutan tangga 1, 2, 3 dan 4 masih terbuka kepada pasukan 5 tangga ke atas. Hal ini kerana mereka hanya dipisahkan oleh sedikit mata sahaja dengan peneraju Liga iaitu pasukan JDT.

Mampukan Pasukan JDT meneruskan momentum cemerlang dalam usaha memastikan penerajui liga super kekal miliknya sehingga sampai ke akhir saingan Liga Super Malaysia 2021. Perlawanan yang sangat dinantikan pada malam ini ialah antara peneraju Liga iaitu JDT akan menentang Kedah Darul Aman FC di stadium kedah.

Mampukan Kedah FC menumpaskan pasukan Harimau Selatan?? Seandainya Kedah Darul Aman FC mencatat kemenangan menentang pasukan JDT maka pendahulu Liga Super akan berubah dimana Kedah Darul Aman FC akan memimpin peneraju Liga dan sekirannya Penang FC mencatatkan kemenangan maka Penang FC akan menduduki tangga ke-2 seandainya pasukan JDT kalah.

Namun harus diingat, Pasukan JDT merupakan pasukan yang solid dan sukar untuk dikalahkan dan pasukan JDT juga mempunyai barisan pemain yang hebat bermula daripada kebelasan utama hingga ke bangku simpanan.

Berikut merupakan jadual perlawanan Liga Super Malaysia ke-12

Perlawanan Liga Super Malaysia ke-12
Kredit Foto Liga Super Malaysia


Catat Ulasan

0 Ulasan