Ticker

6/recent/ticker-posts

Pengecualian bayaran permohonan ke UPU

PENGECUALIAN BAYARAN PROSES UPUONLINE BAGI SESI AKADEMIK 2021/2022

Kepada semua pelajar lepasan SPM, MATRIKULASI, ASASI, STPM, STAM DAN DIPLOMA yang ingin memohon ke Universiti. Proses permohonan ke Universiti adalah percuma untuk tahun ini sahaja. Semua kos di tanggung sepenuhnya Kementerian pengajian tinggi.

Jadi jom jangan lepaskan peluang keemasan ini kepada semua lepasan MATRIKULASI, ASASI, STPM, STAM DAN DIPLOMA. Pengecualian bayaran proses ini bagi tahun 2021/2022.

Untuk Pengetahuan Semua Pelajar Lepasan SPM, MATRIKULASI, ASASI, STPM, STAM DAN DIPLOMA sebelum ini, proses pemohonan ke IPTA bagi pelajar  SPM, MATRIKULASI, ASASI, STPM, STAM DAN DIPLOMA adalah perlu membeli No.PIN di BSN. Tetapi atas inisiatif dan Ehsan Menteri Pengajian Tinggi, Pemohonan Bagi  Lepasan SPM, MATRIKULASI, ASASI, STPM, STAM DAN DIPLOMA ke Universiti adalah percuma dan Ianya ditanggung sepenuhnya oleh pihak Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) dalam usaha meringankan beban pelajar.

Pihak Kementerian Pengajian Tinggi berharap dengan pengecualian pembelian No.Pin ini meringankan pelajar dan meramaikan lagi pelajar ini memohon menyambung ke IPTA dalam usaha mencapai cita-cita dan menjadi penerajui negara pada masa akan datang.

Link memohon ke Universiti awam ada di bawah 

 upu.mohe.gov.my

Tarikh permohonan : 4 Januari hingga 31 Mac 2021

                       Kredit FB Pages KPT


Catat Ulasan

0 Ulasan