Ticker

6/recent/ticker-posts

PENDAFTARAN VAKSIN MELALUI WEBSITE DAN MELALUI TALIAN

 PENDAFTARAN VAKSIN MELALUI WEBSITE DAN MELALUI TALIAN

Pendaftaran Vaksin

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin berkata, Selain pendaftaran Vaksin melalaui Mysejahtera, masyarakat juga boleh mendaftar Vaksin melalaui dua kaedah iaitu melalui website https://www.vaksincovid.gov.my/  dan melalui talian 1800-888-828.

YB Menteri berharap dengan bertambahnya kaedah pendaftaran Vaksin ingin akan meningkatan lagi jumlah masyarakat yang berdaftar untuk mendapatkan Vaksin COVID-19. Masyarakat kita banyak dimomokkan tentang kesan sampingan mengambil Vaksin ini namum ia hanyalah mitos semata - mata. Pegambilan Vaksin COVID-19 terbukti tidak mendatangkan kesan sampingan kepada siapa yang mengambilnya.

Seperti sedai maklum, sebelum ini pendaftaran Vaksin hanyalah melalui satu kaedah sahaja iaitu melalui aplikasi MySejahtera namun, apabila menggunakan satu kaedah sahaja maka ingin mungkin melambatkan proses penerimaan Vaksin. Rentetan daripad itu, YB MOSTI mengambil langkah yang sangat pantas dengan memperkenalkan kaedah pendaftaran Vaksin Melaui kaedah selain menggunaka Aplikasi MySejahtera iaitu melalui Laman Sesawan dan memlalui Talian.

Kesimpulannya, tiada alasan lagi buat masyrakat untuk tidak mendaftar mengambill vaksin. hal ini demikian kerana, kerajaan bersungguh - sungguh meningkatkan pengambilan vaksin daripada kalangan masyarakat dengan memperkenalkan pelbagai kaedah pendaftaran pengambilan Vaksi  bagi memudahkan Masyarakat Malaysia. Seperti yang dimaklumkan Oleh YB PM, pegambilan Vaksin 70 peratus barulah malaysia mengkaji kebenaran merentas negeri.

JOM semua rakyat Malaysia, jangan lagi percaya akan MITOS akan kesan sampingan pengambilan Vaksin ini, hal ini demikian kerana sudah ramai kumpulan barisan hadapan yang sudah mengambilVaksin dan tekbukti tiada kesan sampingan seperti yang digempar - gempurkan oleh kumpulan Anti-Vaksin. Bersama- sama kita mencengah penularan wabak Covid-19, SERSATU KITA TEGUH BECERAI KITA ROBOH.

Sama - sama kita mendaftar untuk mengambil Vaksin ini untuk kebaiksan semua masyarakat dalam menghapuskan virus COVID-19. kita jaga kita.


                                                                        Kredit foto

Catat Ulasan

0 Ulasan