Ticker

6/recent/ticker-posts

BESUT BERTUKAR KEPADA ZON MERAH

BESUT BERTUKAR KEPADA ZON MERAH



Besut merupakan daerah dalam negeri Terengganu, namun dalam sekelip mata daerah Besut bertukar kepada zon merah. Hal ini disebaban budaya yang tidak mematuhi SOP yang ditetapkan oleh pihak kerajaan.

Menurut Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri, Dr Nor Azmi Yunus, peningkatan Kes COVID-19 di daerah besut akibat daripada budaya mengeteh selepas solat tanpa mematuhi SOP yang ditetapkan. Daerah Besut ini merekodkan penambahan 24 kes positif COVID-19 bagi Kluster Belaoh.

Tahun Lepas kita menyambut Ramadhan banyak dirumah akibat PKP namun seandainya kita tidak mematuhi SOP yang ditetapkan oleh pihak kerajaan kemungkinan Ramadhan tahun ini akan berlaku rumah sahaja.

Sama - samalah kita mematuhi SOP yang ditetapkan dalam usaha menyambut Bulan Ramadhan yang mulia ini. Rakyat gembira seandainya dapat lakukan solat jemaah di masjid dan Surau namun seandainya kita tak ubah budaya kita tidak mustahin Solat Sunat Tarawih tahun ini di rumah juga. Bersama kita membantu mencegah COVID-19 kesian kepada Petugas Kesihatan yang banyak berkorban dalam memerangi penyebaran COVID-19

Catat Ulasan

0 Ulasan